آرچی تاچ فعال در ساخت سازه های ترکیبی

آرچی تاج فعال در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم با 15 سال سابقه درخشان

آرچی تاچ فعال در ساخت سازه های ترکیبی

آرچی تاج فعال در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم با 15 سال سابقه درخشان

گروه فنی و مهندسی آرچی تاج با مدیریت جناب آقای مهندس جامه بزرگ و سرکار خانم توت‌زاری، همراه با کارکنان و کارشناسان خبره، به مدت 15 سال است که در زمینه سازه‌های خاص و ترکیبی فعالیت دارد. این فعالیت در طول این سال‌ها با نام‌های متفاوتی انجام شده است و امروز این کوله‌بار تجربه با نام تجاری آرچی تاج توانسته بزرگترین مجموعه‌ای باشد که در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم فعالیت خود را در ایران و خارج از ایران توسعه دهد.

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بی شک یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در انتخاب خانه به آن اهمیت می دهید، آشپزخانه است. به خصوص در زندگی شرقی‌ها آشپزخانه جایگاه ویژه‌ای دارد و از این رو طراحی آن هم مهم است. امروزه آشپزخانه‌ها به صورت اپن طراحی می‌شوند و همه چیز برای همه قابل مشاهد است. آشپزخانه انواع مختلفی دارد. از آشپزخانه مدیترانه‌ای گرفته تا آشپزخانه روستیک و سبک آشپزخانه پاریسی و مدرن. بنابراین در بازدید از یک خانه علاوه بر اینکه شما به محل قرارگیری آشپزخانه توجه می‌کنید، سبک آشپزخانه را هم مد نظر می‌گیرید.

آشپزخانه مدرن

آشپزخانه مدرن به نوعی از سبک آشپزخانه اطلاق می‌شود که به لحاظ زمانی از اواسط قرن بیست تاکنون رواج یافته است و نباید آن را با آشپزخانه‌های معاصر اشتباه گرفت. در آشپزخانه مدرن کمتر خبری از طرح‌های شلوغ به چشم می‌خورد و عمدتا از کابینت‌های براق هایگلاس و ساده با طرح‌های افقی دیده می‌شوند. هیچ کدام از رنگ‌های استفاده شده در یک آشپزخانه مدرن مات نیست و در واقع همه چیز در این فضا برق می‌زند. برای آشپزخانه مدرن تعاریف زیادی وجود دارد اما در حالت کلی آشپزخانه مدرن به آشپزخانه‌ای با کابینت‌های یک تکه و یک دست، ساده، با طراحی افقی، بدون تزئینات اضافی و مصالح درجه یک گفته می‌شود. به عبارت دیگر سادگی و درخشش مهم ترین ویژگی‌های این طراحی هستند.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

  • آرچی تاج
  • ۰
  • ۰

با افزایش تعداد طبقات مجتمع‌های مسکونی تعداد افرادی که در یک ساختمان اداری یا مسکونی رفت و آمد می‌کنند نیز افزایش یافته است. شاید در گذشته که هر ساختمان حداکثر چهار طبقه داشت نیازی به وجود لابی احساس نمی‌شد، اما امروزه نمی‌توان مجتمع مسکونی بزرگی را بدون چنین فضایی تصور کرد. این فضا از ساختمان عمومی است و همه ساکنین ساختمان از فضای لابی استفاده می کنند بنابراین باید دکوراسیون لابی ساختمان به گونه ای طراحی شود که بتواند نیازهای ساکنین ساختمان را به خوبی برآورده کند. شرایط ظاهری فضای ساختمان و دکوراسیون محیط عمومی در آسایش بصری و البته قیمت کلی ساختمان بسیار اهمیت دارد.

فضای نشیمن

قسمت نشیمن لابی اصلی‌ترین فضای لابی ساختمان اس در هر ساختمانی به نشستن افراد اختصاص داده می شود. انتخاب دیوار پوش و کفپوش لابی در هر ساختمانی از اهمیت زیادی برخوردار است شما می توانید برای زیبایی بیشتر دیوار های لابی از کاغذ دیواری ها با طرح های زیبا استفاده کنید. گاهی اوقات برخی ملاقات‌ها با افراد غریبه یا کسانی که نمی‌خواهید آن‌ها را به محیط خصوصی خانه خود راه دهید نیز در فضای نشیمن لابی صورت می‌گیرد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

  • آرچی تاج
  • ۰
  • ۰

چراغانی و نورپردازی و استفاده از نور در فضای بیرون خانه، حیاط، پاسیو و تراس نکته‌ای است که اکثر اوقات در طراحی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اگر شما وارد یک ویلا یا باغ شوید اما نورپردازی و روشنایی باغ مناسب نباشد، تاثیر محیط بسیار کمتر از حالت واقعی آن خواهد بود.

استفاده از نور و نورپردازی در فضای بیرونی باعث افزایش حس تعلق و حضورپذیری در فضاهای یاد شده می‌شود. اما اگر شما حیاطی در خانه یا ویلای خود داشته باشید، قائدتا شب هنگام برای عبور و مرور به یک نورپردازی مناسب احتیاج خواهید داشت، و البته با کمی هزینه بیشتر نیز می توانید با یک نورپردازی جذاب، چهره حیاط خود را متحول کنید!

مهم ترین نکات در اصول نورپردازی حیاط

نور زیاد، به اندازه نور کم مضر و زشت است. استفاده از وسایل نورپردازی بسیار بزرگ را فراموش کنید. نور محیط همیشه باید متناسب باشد.

اگر بخشی از حیاط را به عنوان انبار استفاده می کنید، نیاز نیست این بخش دائم روشن باشد و برعکس بخش هایی مثل مسیر عبور و مرور همیشه باید روشن باشند. تا جای ممکن از تجهیزاتی استفاده کنید که در چشم نباشند یا دست کم بالانس محیط را بهم نزنند.

زیبایی یک ویلا به طبیعت موجود در آن است و علم کردن روشنایی های فلزی بزرگ وسط این طبیعت، زیبایی آن را از بین می برد. امروزه بسیاری از تجهیزات روشنایی همرنگ محیط یا با قابلیت مخفی سازی تولید می شوند.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

  • آرچی تاج
  • ۰
  • ۰

سفید یکی از رنگ هایی است که بسیاری از صاحبان خانه در دکوراسیون منزل از آن دوری می کنند. این رنگ که نماد صلح و تازگی است و شفافیت و پاکی را عیان می‌سازد. جوانی و تجربه، خلوص و پاکدامنی و بی گناهی و امنیت جز خصلت‌هایی هستند که این رنگ در خود محفوظ داشته است.

تأثیر رنگ بر زندگی افراد فراتر از حد تصور انسان است. رنگ سفید فضاهای کوچک را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و اتاق‌ها را تازه‌تر و سرحال‌تر به نمایش در می‌آورد. این رنگ خنثی که نشانه ی خلوص و پاکیزگی است، همیشه با خودش نوید پاکی و لطافت را دارد و به طور کلی رنگ مرتبی است. همچنین این رنگ خنثی می تواند اعتماد به نفس را تحریک کند.

ویژگی ها و کاربرد رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

رنگ سفید از دسته رنگ های خنثی به شمار می رود که پاک ترین و خالصانه ترین رنگ موجود در جهان می باشد. این رنگ مظهر و تداعی‌کننده پاکی، خلوص و آرامش است. در محیط‌ های بیمارستانی نیز از این رنگ استفاده می‌شود تا هم بهداشت به نحو بهتری رعایت شود و هم مراجعه‌کنندگان احساس پاکی و آرامش از محیط دریافت کنند.

همچنین رنگی محرک، ملیح و برّاق، گریزاننده میکروب ها و نشانه پاکی است. رنگ و لباس سفید باعث می شود انسان آنگونه که هست جلوه گر شود و از طرفی نوعی اثر مفرّح و دلگشا و روحانی دارد. این رنگ اگر به طرز صحیحی استفاده نشود، می‌تواند حس سرما را به بیننده منتقل کند و حالتی غیر دوستانه داشته باشد.

از لحاظ بصری، سفید درک بالایی از فضا می دهد و فضا را بازتر نشان می دهد. سفید به تنهایی حس خالی و تهی بودن را منتقل می کند و گهگاهی ترسناک می شود.

همچنین علاوه بر ویژگی عامه پسند بودن آن، رنگ سفید و اصولا رنگ های روشن سهم بسیار زیادی در بزرگ جلوه دادن و روشن کردن فضا دارند که این ویژگی مهم منجر به این شده است. که این امر باعث شده تا رنگ اکثر المان های معماری یعنی دیوارها و سقف و تا حدودی کف، از رنگ سفید و روشن ساخته شود.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

  • آرچی تاج