آرچی تاچ فعال در ساخت سازه های ترکیبی

آرچی تاج فعال در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم با 15 سال سابقه درخشان

آرچی تاچ فعال در ساخت سازه های ترکیبی

آرچی تاج فعال در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم با 15 سال سابقه درخشان

گروه فنی و مهندسی آرچی تاج با مدیریت جناب آقای مهندس جامه بزرگ و سرکار خانم توت‌زاری، همراه با کارکنان و کارشناسان خبره، به مدت 15 سال است که در زمینه سازه‌های خاص و ترکیبی فعالیت دارد. این فعالیت در طول این سال‌ها با نام‌های متفاوتی انجام شده است و امروز این کوله‌بار تجربه با نام تجاری آرچی تاج توانسته بزرگترین مجموعه‌ای باشد که در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم فعالیت خود را در ایران و خارج از ایران توسعه دهد.

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دیوارپوش استیند گلس

استیند گلس یک تکنیک تزیین شیشه در دکوراسیون داخلی

استیند گلس یک تکنیک جدید در طراحی و معماری داخلی می باشد. متریال مهم و اصلی این تکنیک شیشه می باشد. امروزه تکنیک استین گلاس در حال گسترش و مورد توجه اکثر معماران داخلی می باشد.

از استیند گلس در ساخت المان های دکوراتیو بسیاری می توان استفاده کرد که در مطلب کاربرد شیشه های تزیینی استین گلس در دکوراسیون داخلی به برخی از سازه های دکوراتیو ساخته شده توسط تکنیک استین گلاس اشاره شده است.

شیشه های استین گلاس علاوه بر این در روز باعث انتشار نور رنگی در فضای داخلی می شود و زیبایی دلنشینی را که مورد علاقه ی هر فردی می باشد به وجود می آورد می تواند از نور رنگی که از خود عبور می دهد در شب نیز از زیبایی آن بهره برد و این کار با قرار دادن چراغ در پشت آن ها امکان پذیر می باشد.

دیوارپوش استیند گلس

در این مطلب قصد داریم سازه ی دکوراتیو جدید با تکنیک استیند گلس را به شما معرفی کنیم. دیوارپوش استین گلس یا دیوارپوش بک لایت استیند گلس یکی از المان های دکوراتیو جدید در طراحی داخلی می باشد.

همانطور که می دانید پوشش دیوار ها از موارد مهم در دکوراسیون و طراحی داخلی می باشد که تاثیر مستقیم و زیادی در دکوراسیون داخلی می گذارد. همه ی ما علاقه داریم با روش های جدید منزل یا محل کار خود را تزیین کنیم دیوارپوش استیند گلس روشی جدید برای پوشش دیوار می باشد.

این دیوارپوش های دکوراتیو نسل جدیدی از دیوارپوش های تزیینی در دکوراسیون داخلی می باشند. از دیوارپوش های استیند گلس می توان در تمامی اماکن عمومی و خصوصی برای پوشش و تزیین دیوارها استفاده کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • آرچی تاج
  • ۰
  • ۰

پارتیشن استیند گلس

پارتیشن استیند گلس، نوعی المان دکوراتیو در دکوراسیون داخلی

استیند گلس یک تکنیک تزیین شیشه می باشد که می توان در ساخت المان های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی استفاده کرد. پارتیشن ها یک وسیله ی جدا کننده برای بخش های داخلی خانه می باشند که می توانند علاوه بر کارایی و عملکردی که دارند که نوعی المان دکوراتیو نیز باشند.

با تکنیک استیند گلس می توان این جدا کننده ها را به المان دکوراتیو تبدیل کرد. سازه ی این پارتیشن ها از جنس فلز می باشند که شیشه نمای آن را تشکیل می دهد. شیشه ی مورد استفاده در آن با استیند گلس تزیین شده است. پارتیشن های استین گلس را می توان در محیط اداری و منزل استفاده کرد.

انواع پارتیشن های استیند گلس :

 پارتیشن های استین گلس بر اساس روش نصب به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند :

پارتیشن استین گلاس ثابت:

جهت ایجاد فضایی خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند و قابلیت جا به جایی ندارند.

پارتیشن استیند گلس متحرک :

امکان جا به جایی دارند و برای جداسازی موقت از این مورد استفاده می شوند.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • آرچی تاج
  • ۰
  • ۰

نورگیر استین گلاس

نورگیر های استین گلاس، یک المان دکوراتیو در دکوراسیون داخلی

نورگیر های سقفی یکی از محصولات ایجاد شده توسط تکنیک استین گلاس می باشد می باشد. نور گیر های استین گلاس یک سقف کاذب شیشه ای می باشد که می تواند منبع نور طبیعی برای منازلی باشد که به دلیل موقعیت جغرافیایی طوری ساخته شده اند که نمی توانستند پنجره ی دیواری داشته باشند. این نورگیر ها می توانند نور طبیعی لازم را در فضای داخلی به شکل زیبایی تامین کنند.

نورگیر های استین گلاس علاوه بر عملکرد و کارایی که دارند یک المان دکوراتیو برای سقف در دکوراسیون داخلی محسوب می شوند. امروزه طراحان داخلی برای ویلاها، فضاهای اداری و منازل مسکونی جهت تزیین و زیبایی سقف نورگیر های استین گلاس را در طراحی خود قرار می دهند.

نورگیر های استین گلس به دلیل استفاده از تکنیک استین گلاس از شیشه های رنگی و مقاوم ساخته می شوند همچنین سازه های آن از متریال های مستحکم ساخته می شود که در ادامه به انواع شیشه ها و سازه های آن اشاره خواهیم کرد.

نورگیر های استین گلس در انواع سبک های دکوراسیون داخلی طراحی می شوند بنابراین سبک دکوراسیون شما به هر شکلی که باشد می توانید از این نورگیر ها در طراحی داخلی منزل خود استفاده کنید.

در این رابطه شما می توانید با مشاوران آرچی تاج تماس بگیرید .

این نوع نورگیر های شیشه ای فضای داخلی را با نور های رنگی درخشان و منحصر به فرد می کنند. نورگیر استیند گلاس یک نقطه ی کانونی در دکوراسیون داخلی شما می باشد که توجه افرادی که به منزل یا محیط کار شما وارد می شوند جلب می کند.

انواع نور گیر استین گلاس

نورگیر های استین گلاس یکی از انواع نورگیر های شیشه ای می باشد که خود به دو نوع کلی تقسیم می شود.

  • نورگیرسقفی فلت که اصطلاحا به آن تخت نیز گفته می شود.
  • نورگیر سقفی خم که با نام گنبد استین گلس شناخته می شود.

جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • آرچی تاج
  • ۰
  • ۰

استین گلاس

گنبد استین گلاس، یک المان دکوراتیو

گنبد استین گلاس یکی از المان های دکوراتیو در طراحی داخلی می باشد که نوعی هنر دست محسوب می شود. گنبد استین گلاس را می توان مطابق با تمامی سبک های دکوراسیون داخلی و معماری طراحی و مونتاژ کرد.

گنبد استین گلاس یک رویداد جدید در معماری داخلی می باشد که نوعی المان خاص در طراحی داخلی محسوب می شود که می تواند چشم هر بیننده را به خود خیره سازد.

برای طراحی گنبد استین گلاس آشنایی با تکنیک استین گلاس اولین و مهم ترین قدم می باشد که در مطلب کاربرد شیشه های استین گلاس به اهمیت و عملکرد این تکنیک اشاره کردیم.

شناخت متریال شیشه، خلاقیت، زیبا شناسی، اصول ترکیب رنگ و تجربه از موارد دیگری است که باید در ساخت گنبد استین گلاس وجود داشته باشد.

مراحل ساخت گنبد استین گلاس

 مرحله اول : طراحی

طراحی مهم ترین قدم و البته ابتدایی ترین قدم در ساخت گنبد استیند گلاس می باشد. طراحی از آن جهت مهم می باشد که شیشه ها با توجه  به طرح برش می خورند.

مرحله دوم : شماره گذاری طرح

پس از انجام طرح باید آن را شماره گذاری کنیم  به شکلی که هر قطعه نام یا شماره مخصوص خود را داشته باشد تا در هنگام مونتاژ قطعات شیشه به توان تکه شیشه هر قسمت از طراحی را به راحتی پیدا کرد .

مرحله سوم : برش شیشه

این مرحله نیاز به دقت و حوصله ی زیادی می باشد. پس از طراحی شیشه را با الماسی که آغشته به نفت می باشد با توجه به طرح برش می خورند و به تکه هایی که مدنظر می باشد تقسیم می شوند. البته نا گفته نماند که قبل از برش شیشه انتخاب شیشه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید شیشه های مقاوم و با کیفیت برای ساخت این نوع گنبد های شیشه ای انتخاب کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

شما می توانید از طریق این لینک پروژه های گنبد استیند گلاس صورت گرفته توسط مجموعه آرچی تاج در ایران و خارج از ایران را مشاهده کنید.

  • آرچی تاج
  • ۰
  • ۰

مزایای استین گلس

تکنیک استین گلس

استین گلس یک تکنیک تزیین شیشه می باشد که استفاده از آن در هر سازه ای آن را تبدیل به یک المان دکوراتیو می کند. استین گلس شیشه های رنگی که با طرح خاصی بریده شده اند را در کنار یکدیگر قرار می دهد تا یک طرح کلی و زیبا را ایجاد کند.

در کنار زیبایی و ایجاد المان و سازه های دکوراتیو مزایای دیگری دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

همانطور که در مطلب کاربرد شیشه های تزیینی استین گلس در دکوراسیون داخلی به انواع کاربرد تکنیک استین گلس پرداختیم. یکی از کاربرد های استین گلس در ساخت درب و پنجره می باشد که می تواند درب و پنجره را به یک المان دکوراتیو تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی تبدیل کند.

در این مطلب قصد داریم مزایای مزایای استفاده از استین گلس در ساخت درب و پنجره را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای استفاده از استین گلس در ساخت درب و پنجره

تبدیل درب و پنجره به یک المان دکوراتیو موثر در دکوراسیون داخلی

مهم ترین و ابتدایی ترین مزیت استین گلس در صنعت ساخت درب و پنجره تبدیل آن ها به یک عنصر دکوراتیو در منزل یا هر مکان دیگر می باشد. استفاده از استین گلس به درب و پنجره نوعی اصالت و زیبایی منحصر به فردی می دهد که توجه هر فردی را به خود جلب می کند.

معمولا دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک از این نوع درب و پنجره استفاده می کنند و زیبایی دکوراسیون خود را با استفاده از درب و پنجره استین گلس چندین برابر می کنند.درب و پنجره ی استین گلس می تواند یک قاب هنری در دکوراسیون داخلی شما باشد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • آرچی تاج
  • ۰
  • ۰

شیشه های استین گلس

استین گلس یک روش نوین برای ساخت سازه های دکوراتیو می باشد. استین گلاس با استفاده از تکه شیشه های رنگی المان ها و سازه های دکوراتیو و منحصر به فردی را ایجاد می کند که چشم هر انسانی را به خود خیره می کند.

شیشه های تزیینی استین گلس از آن جهت مورد استفاده در طراحی و معماری داخلی قرار می گیرد که چون علاوه بر عبور نور طبیعی، دارای مقاومت بالا و عایق در برابر حرارت و رطوبت می باشد.

در این مطلب قصد داریم کاربرد شیشه های استین گلس را به شما معرفی کنیم.

کاربرد شیشه های استین گلس

گنبدهای استین گلس

گنبد نوعی طراحی داخلی و بیرونی برای معماری اماکن مذهبی به شمار می رفت  که برای پوشاندن دهانه ی سقف بدون ستون از گنبد استفاده می شد. اما امروزه با پیشرفت علم و پیدایش تکنیک استین گلس عملکرد گنبد ها تغییر کرد  و همچنین کاربرد آن ها در اماکن مختلف گسترش یافت. گنبد های استین گلاس امروزه یک المان دکوراتیو در دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی در اماکن مختلف از قبیل ساختمان های مسکونی و ویلایی، هتل ها، اماکن تجاری و تفریحی به شمار می آید. شیشه های استین گلاس در سازه های گنبد ها با طرح ها و نقش های مختلف قرار می گیرندو نور را با رنگ های مختلف به فضای داخل عبور می دهند که از جذابیت های گنبد استین گلاس می توان به همین مورد اشاره کرد.

امروزه ویلاها و اماکن تجاری لوکس برای آنکه بخواهند طراحی داخلی خاصی را در فضای داخلی خود ایجاد کنند گنبد های استین گلاس را انتخاب می کنند.

شما می توانید با مراجعه به این لینک پروژه های گنبد استین گلس صورت گرفته توسط مجموعه آرچی تاج را مشاهده کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • آرچی تاج
  • ۰
  • ۰

سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی

سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی آزادی عمل به دکوراتور می دهد. این سبک از ترکیب و تلفیق المان ها و عناصر برجسته سبک های دیگر دکوراسیون داخلی تشکیل شده است. با استفاده از سبک تلفیقی شما می توانید بر پایه ی سلیقه ی شخصی خود سبکی برای دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنید.

معرفی سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی

سبک تلفیقی ترکیبی از الگوها، طرح ها و بافت های عناصر مختلف از سبک های مختلف دکوراسیون داخلی می باشد. در سبک تلفیقی از مبلمان و تابلوهای آثار هنری منحصر به فرد استفاده می شود. البته باید توجه داشت آزادی عمل در سبک تلفیقی به معنی آن نیست که فضایی ناهماهنگ را به وجود آوریم ایجاد هماهنگی و مکمل بودن عناصر در دکوراسیون داخلی از اصول اولیه آن می باشد که در هر سبکی از دکوراسیون باید رعایت شود. به همین دلیل شما باید وسایل و المان های خانه ی خود را هدفمند انتخاب کنید و آن ها را  به درستی در کنار یکدیگر بچینید.

این سبک برای افراد مناسب می باشد که در انتخاب سبک دکوراسیون داخلی خود به نتیجه ی مشخصی نرسیده اند و بین چندین سبک مردد هستند.

روش هایی برای اجرای سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • آرچی تاج
  • ۰
  • ۰

خانه های لوکس

خانه های لوکس علاوه بر اینکه بزرگ هستند و نمایی بسیار زیبا و منحصر به فرد دارند شامل ویژگی ها و خصوصیات دیگری می باشند که در این مطلب به معرفی و بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

ویژگی های خانه های لوکس و مجلل

اصالت و هویت

منظور از اصالت و هویت در ویژگی خانه های لوکس این می باشد که خانه توسط معمار معروف طراحی و اجرا شده است.

اثاثیه و مصالح با کیفیت

در ساخت خانه های لوکس و مجلل از با کیفیت ترین وسایل و مصالح استفاده می شود. همیچنین در دکوراسیون داخلی این نوع خانه ها از اسباب و اثاثیه برند و با کیفیت استفاده می شود. علاوه بر اسباب و اثاثیه در این نوع منازل مصالح نیز از اهمیت ویژه ای برخودارند و آن ها را از بین بهترین کیفیت ها و برند ها انتخاب می شوند.به عنوان مثال برای کفپوش خانه های لوکس، از مصالح با کیفیت مانند سنگ مرمر و یا چوب درختان پهن برگ استفاده می شود.

طراحی داخلی منحصر به فرد

معمولا خانه های لوکس از طراحی های داخلی زیبا و منحصر به فردی برخوردار هستند که چشم همه را به آن خیره می کند. به عنوان مثال از گنبد های استین گلس و یا نورگیر های استین گلس برای ایجاد نمایی منحصر به فرد در داخل خانه استفاده می شود. گنبد های استین گلاس متناسب برای ویلاها و خانه های لوکس می باشد که می خواهند طراحی منحصر به فردی را به خانه ی لوکس خود اضافه کنند. گنبد های استین گلاس در طرح ها، رنگ ها و مدل های مختلف موجود می باشند شما میتوانید از طریق این لینک پروژه های گنبد استین گلاس صورت گرفته توسط مجموعه آرچی تاج را در اماکن تجاری، مسکونی، ویلاها و هتل ها مشاهده کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • آرچی تاج
  • ۰
  • ۰

کاغذ دیواری سقف

در مطلب دیزاین سقف با کاغذ سقفی به بررسی نکاتی جهت نصب این نوع کاغذ های دیواری برای پوشش سقف پرداختیم. در این مطلب می خواهیم مکان هایی در خانه که برای نصب کاغذ های سقفی مناسب هستند و مکان هایی که مناسب نیستند را معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

مکان های مناسب برای نصب کاغذ دیواری سقف

 سقف آشپزخانه

دیوار های آشپزخانه به دلیل موانع زیادی از قبیل پریز های زیاد، کابینت ها و کاشی که دارد برای نصب کاغذ دیواری مناسب نیستند. به همین علت می توان از کاغذ دیواری در این بخش برای سقف استفاده کرد.

سقف سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی از بخش هایی از خانه می باشد که هیچ توجهی به دکوراسیون آن نمی شود به همین منظور می توانیم برای دیزاین آن ها از کاغذ دیواری سقف استفاده کرد. برای پوشش دیوار ها به دلیل وجود کاشی از کاغذ دیواری نمی توان استفاده کرد.

برای نصب کاغذ دیواری برای سقف حمام می توان از جنس کاغذ دیواری های وینیلی استفاده کرد به دلیل اینکه این نوع کاغذ دیواری ها ضد آب می باشند.

سقف راهرو ورودی

به دلیل اینکه راهرو های ورودی از عناصر کم جهت تزیین و دیزاین بهره گرفته اند مکان مناسبی برای نصب کاغذ دیواری سقف می باشند تا جلوه ی خاصی به خود بگیرند.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • آرچی تاج
  • ۰
  • ۰

کاغذ سقفی

کاغذ دیواری ها که مدتی است به جای رنگ برای پوشش دیوار ها استفاده می شود امروزه از آن ها برای پوشش سقف نیز مورد استفاده قرار می گیرد که اصطلاحا به آن کاغذ سقفی نیز گفته می شود.

کاغذهای سقفی می توانند به سقف هایی که ساده و خام هستند جلوه و جذابیت خاصی اضافه کنند که تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی منزل شما خواهد گذاشت.

کاغذ سقفی چه تاثیری در دکوراسیون داخلی دارد؟

طرح و رنگ کاغذ های سقفی در بزرگ و کوچک جلوه دادن فضای داخلی تاثیر دارد.

کاغذ های سقفی در طیف رنگی روشن باعث دلباز تر نشان دادن فضای داخلی می شود پس بهتر است از این نوع کاغذ های سقفی برای پوشش سقف خانه های کوچک استفاده کنیم.

بر خلاف کاغذ های سقفی رنگ روشن کاغذ های سقفی در طیف رنگی تیره باعث کوچک تر دیده شدن فضای داخلی می باشد. پس این گزینه برای خانه های کوچک مناسب نیست.

همچنین اگر کاغذ سقفی رنگ تیره تر نسبت به دیوار های خانه داشته باشد باعث کوتاه تر دیده شدن ارتفاع خانه نیز می شود و بر عکس اگر رنگ آن روشن تر از رنگ دیوار ها باشد باعث بلند تر دیده شدن ارتفاع سقف خانه ی شما خواهد شد.

همچنین طرح کاغذ های سقفی نیز در کوچ و بزرگ نشان دان فضای داخلی موثر است. کاغذ های سقفی با طرح های بزرگ و شلوغ سقف را کوتاه تر و کاغذ های سقفی با طرح های ظریف و ریز باعث بلند تر نشان دادن ارتفاع سقف خانه می شود.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • آرچی تاج