آرچی تاچ فعال در ساخت سازه های ترکیبی

آرچی تاج فعال در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم با 15 سال سابقه درخشان

آرچی تاچ فعال در ساخت سازه های ترکیبی

آرچی تاج فعال در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم با 15 سال سابقه درخشان

گروه فنی و مهندسی آرچی تاج با مدیریت جناب آقای مهندس جامه بزرگ و سرکار خانم توت‌زاری، همراه با کارکنان و کارشناسان خبره، به مدت 15 سال است که در زمینه سازه‌های خاص و ترکیبی فعالیت دارد. این فعالیت در طول این سال‌ها با نام‌های متفاوتی انجام شده است و امروز این کوله‌بار تجربه با نام تجاری آرچی تاج توانسته بزرگترین مجموعه‌ای باشد که در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم فعالیت خود را در ایران و خارج از ایران توسعه دهد.

  • ۰
  • ۰

نقش برجسته یکی از تکنیک های ساخت سفال است.این هنر دارای پیشینه ای 20000 ساله در فرهنگ های شرقی و غربی است.در این هنر اشکال روی یک سطح حکاکی می شوند و به صورت برآمده از سطح نمایش داده می شوند.

درواقع نقش برجسته دارای حالتی میان مجسمه‌سازی و نقاشی است که معمولا آن بدون رنگ پردازی ساخته می شود. این هنر یک نوع اثر هنری مجسمه ای است که در آن شکل ها بر روی یک سطح حکاکی می شوند و یا معمولا، برای ایجاد تصاویر روی سطح، مواد سطوح به طوری که شکل ها از هم جدا نشوند، کنده کاری می شوند.

امروزه طراحی های نقش برجسته را می توان بر روی اجسام و وسایل مختلف و همچنین به شیوه های مختلف حجاری و ایجاد نقوش برجسته انجام داد.

تاریخچه

خاک رس و چوب احتمالا اولین مواد مورد استفاده در این هنر بودند اما نخستین اثر نقش برجسته، با سنگ و سنگ تراش ماقبل تاریخ ساخته شده بود.

نقش برجسته تقریبا از زمان لولوبی ها در ایران رواج پیدا کرد که از آثار بدست آمده ی آن می توان به نقش برجسته های سنگی در ایلام اشاره کرد. در نقش برجسته، بیشتر از خط، بر کانتور و استفاده از کنتراست بین روشنی و تاریکی تاکید می شود.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

  • ۹۸/۱۱/۲۴
  • آرچی تاج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی