آرچی تاچ فعال در ساخت سازه های ترکیبی

آرچی تاج فعال در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم با 15 سال سابقه درخشان

آرچی تاچ فعال در ساخت سازه های ترکیبی

آرچی تاج فعال در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم با 15 سال سابقه درخشان

گروه فنی و مهندسی آرچی تاج با مدیریت جناب آقای مهندس جامه بزرگ و سرکار خانم توت‌زاری، همراه با کارکنان و کارشناسان خبره، به مدت 15 سال است که در زمینه سازه‌های خاص و ترکیبی فعالیت دارد. این فعالیت در طول این سال‌ها با نام‌های متفاوتی انجام شده است و امروز این کوله‌بار تجربه با نام تجاری آرچی تاج توانسته بزرگترین مجموعه‌ای باشد که در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم فعالیت خود را در ایران و خارج از ایران توسعه دهد.

  • ۰
  • ۰

پنجره های استین گلاس

استین گلاس یک هنر قدیمی می باشد که از گذشته معماران و هنرمندان ایران و جهان در ساخت اماکن مهم و مقدس خود از این تکنیک استفاده می کردند. قدمت استین گلاس به حدود 1000 سال بر می گردد. امروزه از این هنر به عنوان یک تکنیک جدید عنوان می شود به دلیل اینکه با پیشرفت علم روش اجرای استین گلاس نیز تغییر کرده است. در گذشته هنرمندان قرون وسطی از ترکیب شیشه های داغ شده و نمک های فلزی یک شیشه ی استین گلاس را به وجود می آوردند ولی امروزه با استفاده از شیشه های از قبل تولید شده با کیفیت بالا در رنگ های مختلف در ساخت استیند گلس استفاده می کنند.

در گذشته عموما از شیشه های استین گلاس در ساخت پنجره های اماکن مقدس خود مانند کلیساها و مساجد استفاده می کردند اما امروزه از این تکنیک در ساخت المان هایی نظیر گنبد استین گلاس، نورگیر استیند گلس، درب و پنجره استین گلاس، پارتیشن استین گلاس، دیوارپوش استیند گلس و المان های دکوراتیو نظیر آباژور، لوستر و مواردی از این قبیل بهره می گیرند که می توان همه این ها را نوعی هنر دست نامید.

برای مشاهده پروژه های استین گلاس مجموعه آرچی تاج می توانید روی این لینک کلیک کنید.

در این مطلب قصد داریم سه نمونه از اماکن مقدسی که با پنجره های استین گلاس معماری شده اند را به شما معرفی کنیم.

پنجره های استین گلاس معروف در دنیا

مسجد نصیر الملک

مسجد نصیر الملک یکی از مساجد معروف از نظر پنجره های بزرگی که دارد و شیشه های آن از شیشه های رنگی با تکنیک استین گلاس ساخته شده است، می باشد. این مسجد در کشور عزیزمان ایران و در استان فارس و شهر شیراز قرار دارد. این مسجد در تاریخ 1294 هجری قمری به معماری میرزا محمد حسن و محمد رضا شروع به ساخت شد و در سال 1305 هجری قمری به پایان رسید. این اثر در سال ۱۳۵۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی